Permacultuur
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Laatste onderwerpen
» Atataya stelt zich voor...
van Abracadavra 2015-02-01, 20:58

» Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte?
van Linder 2015-01-27, 23:26

» Boomstronken
van Linder 2015-01-27, 23:25

» wanneer Yakon appelwortel oogsten?
van Linder 2015-01-27, 22:26

» groenten wassen op grotere schaal
van Linder 2015-01-27, 22:24

» Paw Paw Asimia triloba
van Linder 2015-01-27, 22:21

» Ugni molinae - Chilean Guava
van Linder 2015-01-27, 22:19

» Vijgcactus, babaco papaya, jujube, guave, acca, gele kiwi, Japanse krentenboom, kakiboom
van Linder 2015-01-27, 22:16

» Lotte's droomtuintje
van Linder 2015-01-27, 22:07

» Aardamandel?
van Linder 2015-01-27, 22:04


indische loopeenden (flesseneenden) tegen slakken

3 plaatsers

Ga naar beneden

indische loopeenden (flesseneenden) tegen slakken Empty indische loopeenden (flesseneenden) tegen slakken

Bericht van Abracadavra 2011-12-22, 21:34

Omdat ik vorig jaar zo ongelofelijk veel last heb gehad van slakken zit ik eraan te denken om een koppeltje flesseneenden te lenen van iemand.

a. Hebben jullie hier goede/slechte ervaringen mee?
b. Blijven ze van de plantjes af?
c. Ze scharrelen niet zoals een kip dat doet, zoeken ze dan wel in de mulch naar de slakken?
d. laten ze de kikkers in de tuin met rust, of worden die ook gegeten?

Abracadavra

Aantal berichten : 350
Registratiedatum : 10-07-11
Woonplaats : nabij Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

indische loopeenden (flesseneenden) tegen slakken Empty Re: indische loopeenden (flesseneenden) tegen slakken

Bericht van Wiwi 2011-12-22, 23:17

Hoi Abra,
Met Indische loopeenden heb ik geen ervaring maar ik heb in het verleden barbarie eenden gehad en die lusten wel een vers groen blaadje uit de tuin en durven één en ander te vertrappelen. Ze scharrelden niet als kippen maar wroeten als het ware met hun snavel tussen het mulch en ik denk wel dat als ze een kikkertje kunnen pakken dat ze die verorberen. Of loopeendjes dat ook allemaal doen weet ik niet, ik weet ook niet waarom men om slakken te bestrijden loopeendjes verkiest boven inlandse rassen, … trendy?

Groe(n)ten, Wiwi.
Wiwi
Wiwi

Aantal berichten : 127
Registratiedatum : 30-10-11
Woonplaats : Bosveld, Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

indische loopeenden (flesseneenden) tegen slakken Empty Re: indische loopeenden (flesseneenden) tegen slakken

Bericht van Linder 2011-12-23, 03:05

Hoi,
nee dat heeft wel te maken met hun eetgewoontes, deze eenden schijnen namelijk alleen (of vooral) carnivoor te zijn en beter van de plantjes afblijven, maar dan nog schijnt dus ook nog wat training (slakken voeren als ze jong zijn) wel te helpen.

Zelf heb ik er nul ervaring mee
Linder
Linder
Admin

Aantal berichten : 633
Registratiedatum : 21-11-10

https://permacultuur.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

indische loopeenden (flesseneenden) tegen slakken Empty Re: indische loopeenden (flesseneenden) tegen slakken

Bericht van Abracadavra 2012-02-04, 23:43

Bedankt voor de reacties, ik ga in het voorjaar een koppeltje lenen om te zien of het werkt.

Abracadavra

Aantal berichten : 350
Registratiedatum : 10-07-11
Woonplaats : nabij Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

indische loopeenden (flesseneenden) tegen slakken Empty Re: indische loopeenden (flesseneenden) tegen slakken

Bericht van Linder 2012-02-05, 00:49

Het is volgens mij ook niet de bedoeling om ze het hele jaar rond in je moestuin te hebben toch?
in t voorjaar, voor slakken eitjes leggen en voor je je plantjes in de tuin hebt ze door je tuin heen sturen zou al veel moeten schelen.
Linder
Linder
Admin

Aantal berichten : 633
Registratiedatum : 21-11-10

https://permacultuur.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

indische loopeenden (flesseneenden) tegen slakken Empty Re: indische loopeenden (flesseneenden) tegen slakken

Bericht van Abracadavra 2012-02-05, 01:40

Dat dacht ik dus ook, daarom is het wel handig dat ik ze kan lenen.

Abracadavra

Aantal berichten : 350
Registratiedatum : 10-07-11
Woonplaats : nabij Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

indische loopeenden (flesseneenden) tegen slakken Empty Re: indische loopeenden (flesseneenden) tegen slakken

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum