Permacultuur
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Laatste onderwerpen
» Atataya stelt zich voor...
van Abracadavra 2015-02-01, 20:58

» Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte?
van Linder 2015-01-27, 23:26

» Boomstronken
van Linder 2015-01-27, 23:25

» wanneer Yakon appelwortel oogsten?
van Linder 2015-01-27, 22:26

» groenten wassen op grotere schaal
van Linder 2015-01-27, 22:24

» Paw Paw Asimia triloba
van Linder 2015-01-27, 22:21

» Ugni molinae - Chilean Guava
van Linder 2015-01-27, 22:19

» Vijgcactus, babaco papaya, jujube, guave, acca, gele kiwi, Japanse krentenboom, kakiboom
van Linder 2015-01-27, 22:16

» Lotte's droomtuintje
van Linder 2015-01-27, 22:07

» Aardamandel?
van Linder 2015-01-27, 22:04


Nick van Zutphen | Garnense

3 plaatsers

Ga naar beneden

Nick van Zutphen | Garnense Empty Nick van Zutphen | Garnense

Bericht van Nick van Zutphen 2014-08-25, 11:48

Hallo :-)

Ik ben op gegroeid in de Noord-Hollandse Polders en heb in mijn tienerjaren bij een bevriende boer een 'opleiding' genoten tot volleerd boerenknecht. Van jongs af aan was ik al gefascineerd door het boerenleven, de machines en trekkers. Ik werkte bijna elk weekend, vakantie of verloren uur op dit boerenbedrijf, waar gangbare landbouw word bedreven en weet zo doende alles van kunstmest, spuiten en ploegen. Door de ogen van een Permacultuur ontwerpen: 'Ik weet heel goed hoe het niet moet' ;-).

Nadat ik een aantal jaar geleden Martin Crawford (Forest Garden) ontdekte en een cursus bij hem volgde kwam Permacultuur op mijn pad. Vorig jaar heb ik de online PDC van Geoff Lawton gevolgd en is Permacultuur een grotere rol gaan spelen in mijn leven. Ik volg momenteel een 3 jarige opleiding tot Herborist, de apotheker van de kruidenleer die alles weet van de teelt, verwerking en geneeskrachtige eigenschappen van kruiden, planten en bomen, om een gedegen basis in de planten wereld te krijgen.

Het is mijn doel om zo zelfvoorzienend mogelijk te gaan leven, op een manier die past binnen de huidige samenleving. Ik wil graag mijn eigen voedsel en brandstof verbouwen en uiteindelijk mijn eigen huis bouwen. Op dit moment ben ik een groot voorstander van een voedselbos (forest garden) en een houtskelet-, strobouw huis.

In 2014 heb ik mijn nieuwe bedrijf Garnense gelanceerd, een platform voor gefilmde online cursussen op het gebied van zelfvoorziening en Permacultuur. We zijn altijd opzoek naar 'gast-inspirators' (instructeurs/docenten) die met ons een gefilmde online cursus willen geven. Voor meer informatie: Hoe kunnen we samenwerken?

Mijn naam is Nick van Zutphen, naar deze wereld gekomen op 16 Juni 1985 en woon in het polder plaatsje Wieringerwaard, in de kop van Noord-Holland.
Nick van Zutphen
Nick van Zutphen

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 05-03-14
Leeftijd : 38
Woonplaats : Wieringerwaard

http://www.garnense.com/nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Nick van Zutphen | Garnense Empty Re: Nick van Zutphen | Garnense

Bericht van Abracadavra 2014-10-01, 09:38

Welkom! Zoals je ziet is het forum de laatste tijd op sterven na dood.
Ik denk dat iedereen naar facebook-groepen zijn verhuist.

Abracadavra

Aantal berichten : 350
Registratiedatum : 10-07-11
Woonplaats : nabij Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Nick van Zutphen | Garnense Empty Re: Nick van Zutphen | Garnense

Bericht van Robert en Monique Knops 2014-10-02, 08:11

Ik moet mij er helaas bij aansluiten dat het forum erg rustig is, wat jammer is. Er wordt niet heel veel kennis gedeeld.
Robert en Monique Knops
Robert en Monique Knops

Aantal berichten : 678
Registratiedatum : 01-08-12
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hulsberg (Zuid-Limburg)

http://permanaturegarden.blogspot.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Nick van Zutphen | Garnense Empty Re: Nick van Zutphen | Garnense

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum