Permacultuur
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Laatste onderwerpen
» Atataya stelt zich voor...
van Abracadavra 2015-02-01, 20:58

» Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte?
van Linder 2015-01-27, 23:26

» Boomstronken
van Linder 2015-01-27, 23:25

» wanneer Yakon appelwortel oogsten?
van Linder 2015-01-27, 22:26

» groenten wassen op grotere schaal
van Linder 2015-01-27, 22:24

» Paw Paw Asimia triloba
van Linder 2015-01-27, 22:21

» Ugni molinae - Chilean Guava
van Linder 2015-01-27, 22:19

» Vijgcactus, babaco papaya, jujube, guave, acca, gele kiwi, Japanse krentenboom, kakiboom
van Linder 2015-01-27, 22:16

» Lotte's droomtuintje
van Linder 2015-01-27, 22:07

» Aardamandel?
van Linder 2015-01-27, 22:04


Dave Jacke, Eric Toensmeier

3 plaatsers

Ga naar beneden

Dave Jacke, Eric Toensmeier Empty Dave Jacke, Eric Toensmeier

Bericht van Daan S 2014-03-17, 23:46

Hoi,

Ik ben meerdere malen referenties naar boeken van deze heren tegengekomen. Ik vraag me af of boeken als "Perennial vegetables", "Paradise Lot" en "Edible Forest Gardens" ook bruikbaar zijn voor het Nederlandse klimaat? Iemand ervaring met deze boeken?

Dank, Daan

Daan S

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 05-03-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Dave Jacke, Eric Toensmeier Empty Re: Dave Jacke, Eric Toensmeier

Bericht van Linder 2014-04-08, 22:23

ik heb het dubbelboek edible forest gardens zelf en het is onvervangbaar, ik denk wel dat de hoge kosten maken dat het alleen de moeite waard is als je echt wel fanatiek hiermee aan de slag wil.

perennial vegetables is bruikbaar, maar deels ook niet, daarvoor zou je in nederland denk ik toch meer hebben aan het boekje dat martin crawford schreef over perennial vegetables.
Linder
Linder
Admin

Aantal berichten : 633
Registratiedatum : 21-11-10

https://permacultuur.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Dave Jacke, Eric Toensmeier Empty Re: Dave Jacke, Eric Toensmeier

Bericht van Robert en Monique Knops 2014-04-11, 22:37

Ik heb ook volume 1 en 2 van the edible forest en het is een mooi boek. Ik vind met name volume 1 heel mooi. Persoonlijk heb ik wel tal van andere boeken, die dit niet alles met elkaar verbinden wat dit boek doet, maar wel op de afzonderlijke delen veel dieper ingaan. Het is nu tamelijk simpel en kort beschreven, dus wel voor als je snel door de theorie heen wilt geschikt. Het moeilijkste voor mij is eigenlijk het Engels, maar als je goed in Engels bent kom je er wel doorheen. Ik doe er uren over om door de tekst heen te komen, maar het geluk is wel dat ik het dan ook heel goed onthoudt.

Ik heb een encyclopedie over 1500 eetbare wilde planten van Europa (Oostenrijkse gids / Duits). Persoonlijk vind ik deze zeer goed, maar de meeste soorten zijn te zeldzaam, niet productief genoeg of niet lekker om te gebruiken. Persoonlijk zou ik erg verbaast zijn wanneer dit anders zou zijn met de andere boeken die over wilde vaste groenten van het noordelijk halfrond gaan. Toona sinensis is ook niet echt een super plant (smaakt echt naar rotte uien), maarjah als je over de smaak heen komt is hij wel productief, omdat het een boom is.

Ik heb de tuin van Eric Troensmeijer en zijn companion gezien en die is zeer mooi, maar over hoe productief hij nu werkelijk is heb ik mijn vraagtekens. Ik kan mij wel voorstellen dat tropische vaste groente systemen productiever zijn. Het grote verschil met hun en ons klimaat is dat winter ook echt winter bij hun is en de overgang tussen zomer en winter sneller is dan bij ons.
Robert en Monique Knops
Robert en Monique Knops

Aantal berichten : 678
Registratiedatum : 01-08-12
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hulsberg (Zuid-Limburg)

http://permanaturegarden.blogspot.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Dave Jacke, Eric Toensmeier Empty Re: Dave Jacke, Eric Toensmeier

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum