Permacultuur
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Laatste onderwerpen
» Atataya stelt zich voor...
van Abracadavra 2015-02-01, 20:58

» Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte?
van Linder 2015-01-27, 23:26

» Boomstronken
van Linder 2015-01-27, 23:25

» wanneer Yakon appelwortel oogsten?
van Linder 2015-01-27, 22:26

» groenten wassen op grotere schaal
van Linder 2015-01-27, 22:24

» Paw Paw Asimia triloba
van Linder 2015-01-27, 22:21

» Ugni molinae - Chilean Guava
van Linder 2015-01-27, 22:19

» Vijgcactus, babaco papaya, jujube, guave, acca, gele kiwi, Japanse krentenboom, kakiboom
van Linder 2015-01-27, 22:16

» Lotte's droomtuintje
van Linder 2015-01-27, 22:07

» Aardamandel?
van Linder 2015-01-27, 22:04


Yurt / Ger

2 plaatsers

Ga naar beneden

Yurt / Ger Empty Yurt / Ger

Bericht van Tyrr 2013-06-10, 23:23

Hallo

Ik begin zo stilletjes aan uit te kijken naar een mogelijkheid om het ouderlijk nest te verlaten. Ondanks de grote speeltuin en de financiën om wat te experimenteren. Ik heb voorlopig een job en dus binnenkort normaal ook wat centen.

Een tante woont niet zo heel ver van mijn werkplaats en daar ligt nog een aardige lap grond waar ik misschien verder op kan werken. Nu is mijn idee om een yurt/ger te zetten en daar in te gaan wonen voorlopig. In een tent gaan wonen is niet niets, dus vraag ik mij af of er ervaring is? Op het net vind ik niet zo veel bruikbaars. Hoe zit het met winters en verwarming (RMH?), waterdichtheid op langere termijn en wateropvang, comfort, en eventuele verplaatsbaarheid, stabiliteitsvereisten (helling, ondergrond, ...).
Alles wat er aan info is, is welkom. Richtprijs voor een yurt voor 2 zou ook interessant zijn en eventueel een goede bouwer/verkoper.

Merci!!
Tyrr
Tyrr

Aantal berichten : 97
Registratiedatum : 20-01-13
Woonplaats : Mol, België

http://www.tyrr.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Yurt / Ger Empty Re: Yurt / Ger

Bericht van Robert en Monique Knops 2013-06-11, 00:40

Persoonlijk zou ik het je af raden. Het is lichamelijk nogal zwaar en vraagt veel van je gezondheid. Daarbij kun je beter een kleine huur aan je ouder(s) betalen. Ik woon met mijn vrouw en dochter voor een kleine huur bij mijn vader in huis, zodat wij ook een grote tuin hebben (tevens grote woning). Volgensmij woonde je in België, maar in Nederland zal het in de komende jaren ook weer gewoon worden dat ouders opgevangen zullen gaan worden door hun kinderen, omdat de overheid hierop wil gaan bezuinigen (op zich is het natuurlijk goed dat de kinderen zorgen voor hun ouders en niet laten wegkwijnen in verzorgingstehuizen / de bezuinigingen vanuit de overheid zijn natuurlijk egoïstisch van aard / kinderen naar kinderdagopvang, ouders beiden werken, ouderen verzorgd door ouders die beiden werken...).

Zo'n rockstove? is misschien interessant voor je, dan kun je daarop ook direct koken. Je tent zou je ook als een soort van bunker kunnen bouwen, waarop dus ook grond ligt waarop je groenten... kunt verbouwen. Dan is de woning tevens geïsoleerd, gaat er geen waardevolle ruimte voor leven verloren en valt hij niet te veel op.
Robert en Monique Knops
Robert en Monique Knops

Aantal berichten : 678
Registratiedatum : 01-08-12
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hulsberg (Zuid-Limburg)

http://permanaturegarden.blogspot.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Yurt / Ger Empty Re: Yurt / Ger

Bericht van Tyrr 2014-12-25, 18:12

Ik heb uiteindelijk een soort van tussenoplossing gekozen waarbij ik een yurt in de tuin van mijn ouders heb staan en dat als een slaapkamer/studeerkamer gebruik en voor badkamer, keuken, ... hotel mama inschakel Smile

En ondertussen kan ik natuurlijk ook rustig kijken naar wat er nog ontbreekt om volledig eruit te trekken wat ook de mogelijkheid geeft om via weggeefwinkel en gelijkaardige kanalen te verzamelen ipv alles plots te moeten hebben en dus te moeten kopen.

Zeker geen definitieve oplossing, maar nu wel interessant en de ruimte om wat te experimenteren natuurlijk Smile
Tyrr
Tyrr

Aantal berichten : 97
Registratiedatum : 20-01-13
Woonplaats : Mol, België

http://www.tyrr.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Yurt / Ger Empty Re: Yurt / Ger

Bericht van Robert en Monique Knops 2014-12-29, 20:17

Martijn van Puur permacultuur woont ook in een Yurt. Het ziet er bij hem comfortabel uit.
Het is in ieder geval een mooie woning. Veel succes.
Robert en Monique Knops
Robert en Monique Knops

Aantal berichten : 678
Registratiedatum : 01-08-12
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hulsberg (Zuid-Limburg)

http://permanaturegarden.blogspot.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Yurt / Ger Empty Re: Yurt / Ger

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum