Permacultuur
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Laatste onderwerpen
» Atataya stelt zich voor...
van Abracadavra 2015-02-01, 20:58

» Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte?
van Linder 2015-01-27, 23:26

» Boomstronken
van Linder 2015-01-27, 23:25

» wanneer Yakon appelwortel oogsten?
van Linder 2015-01-27, 22:26

» groenten wassen op grotere schaal
van Linder 2015-01-27, 22:24

» Paw Paw Asimia triloba
van Linder 2015-01-27, 22:21

» Ugni molinae - Chilean Guava
van Linder 2015-01-27, 22:19

» Vijgcactus, babaco papaya, jujube, guave, acca, gele kiwi, Japanse krentenboom, kakiboom
van Linder 2015-01-27, 22:16

» Lotte's droomtuintje
van Linder 2015-01-27, 22:07

» Aardamandel?
van Linder 2015-01-27, 22:04


Marc Siepman van Gevoel voor humus

2 plaatsers

Ga naar beneden

Marc Siepman van Gevoel voor humus Empty Marc Siepman van Gevoel voor humus

Bericht van Marc Siepman 2013-03-06, 11:27

Beste Permanauten,

Ik heb in 2009 de permacultuuropleiding gedaan bij de Permacultuurschool Nederland en ik ben in 2011 Gevoel voor humus gestart. Gaandeweg ontdekte ik dat heel problemen hun oorzaak in de bodem vinden en dat de oplossingen daar dus ook liggen. Sinds april 2013 geef ik de cursus humisme Door heel Nederland en een paar keer per jaar in Vlaanderen. Ik geef de cursus ongeveer 20 keer per jaar. Ik ga proberen wat actiever te zijn op dit forum!

Met gevoel voor humus,

Marc Siepman


Laatst aangepast door Marc Siepman op 2014-12-11, 23:39; in totaal 1 keer bewerkt
Marc Siepman
Marc Siepman
Admin

Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 26-02-13
Woonplaats : Deventer

http://gevoelvoorhumus.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Marc Siepman van Gevoel voor humus Empty Re: Marc Siepman van Gevoel voor humus

Bericht van Robert en Monique Knops 2013-03-07, 00:54

Wat goed van je dat je dit doet. Ik zou wel zeggen dat je het gratis doet. Ik weet al redelijk wat van de bodem/bodemleven en de cursussen vinden te ver van mij vandaan plaats om even voor de lol naartoe te gaan, maar heel leuk initiatief en ik hoop dat het een succes wordt.
Robert en Monique Knops
Robert en Monique Knops

Aantal berichten : 678
Registratiedatum : 01-08-12
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hulsberg (Zuid-Limburg)

http://permanaturegarden.blogspot.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Marc Siepman van Gevoel voor humus Empty Re: Marc Siepman van Gevoel voor humus

Bericht van Marc Siepman 2014-12-10, 17:11

Robert en Monique Knops schreef:Ik weet al redelijk wat van de bodem/bodemleven en de cursussen vinden te ver van mij vandaan plaats om even voor de lol naartoe te gaan, maar heel leuk initiatief en ik hoop dat het een succes wordt.

Ik kom 24 en 25 januari 2015 naar Maastricht en 11 en 12 april 2015 kom ik naar Heerlen. Dat is om de hoek voor jou!

Ik zoek nog steeds een term die heel kort "op basis van waardebepaling achteraf" beschrijft, da's duidelijker dan gratis. Hoewel je de cursus inderdaad gratis mag volgen.
Marc Siepman
Marc Siepman
Admin

Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 26-02-13
Woonplaats : Deventer

http://gevoelvoorhumus.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Marc Siepman van Gevoel voor humus Empty Re: Marc Siepman van Gevoel voor humus

Bericht van Robert en Monique Knops 2014-12-11, 09:30

Ik heb mijzelf en mijn vrouw aangemeld voor 24-25 januari. Ik heb diverse zaden (heilig boontje, rode tuinboon, pronkboon, oud ras komkommer/gekruist met snackkomkommer, citrusafrikaantje, anijs smakend afrikaantje, amsoi mosterdblad...), planten (veel yacon / chinese yam/niet echt geweldig, tuinmelde, paddenstoelenplant, veel inheemse bosplanten, bronmos/vijver) en nog enkele boeken die ik ervoor zou kunnen ruilen (boeken hebben een nieuwstatus / dubbel in bezit / natuur georiënteerd / insecten / paddenstoelen / natuuronderwijs...). Ik weet niet of je hierin geïnteresseerd bent, maar dat kan ik zo ruilen, anders moet ik naar je verlanglijstje kijken. Ik heb ook weckpotten die moeilijk sluiten, maar ik neem aan dat je niet in die geínteresseerd bent.
We maken zelf veel in en de gemakkelijk sluitende weckpotten hebben we zelf nodig.

Ik kan ook zo een flesje sint-janskruidolie, chutneys (mango / tomaten courgette / mirabellen), diverse jams, appelsap, appelazijn en hazelnoten ruilen (zelf gemaakt/verzameld).
Robert en Monique Knops
Robert en Monique Knops

Aantal berichten : 678
Registratiedatum : 01-08-12
Leeftijd : 36
Woonplaats : Hulsberg (Zuid-Limburg)

http://permanaturegarden.blogspot.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Marc Siepman van Gevoel voor humus Empty Re: Marc Siepman van Gevoel voor humus

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum