Permacultuur
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Laatste onderwerpen
» Atataya stelt zich voor...
van Abracadavra 2015-02-01, 20:58

» Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte?
van Linder 2015-01-27, 23:26

» Boomstronken
van Linder 2015-01-27, 23:25

» wanneer Yakon appelwortel oogsten?
van Linder 2015-01-27, 22:26

» groenten wassen op grotere schaal
van Linder 2015-01-27, 22:24

» Paw Paw Asimia triloba
van Linder 2015-01-27, 22:21

» Ugni molinae - Chilean Guava
van Linder 2015-01-27, 22:19

» Vijgcactus, babaco papaya, jujube, guave, acca, gele kiwi, Japanse krentenboom, kakiboom
van Linder 2015-01-27, 22:16

» Lotte's droomtuintje
van Linder 2015-01-27, 22:07

» Aardamandel?
van Linder 2015-01-27, 22:04


Navigeren: Nieuwe onderwerpen sinds vorige bezoek bekijken

3 plaatsers

Ga naar beneden

Navigeren: Nieuwe onderwerpen sinds vorige bezoek bekijken Empty Navigeren: Nieuwe onderwerpen sinds vorige bezoek bekijken

Bericht van Linder 2011-01-17, 18:24

Hoi,

Op de meeste fora zit ergens een knopje met 'recente onderwerpen' of 'active topics'. Daar staan de laatste 20/30 onderwerpen op rij. Iedere keer dat iemand reageert schuift dat onderwerp naar boven in de rij. Op een actief forum is dit meestal de manier van navigeren van de meeste gebruikers.

Dit forum heeft dat knopje nog niet, wel is er al een optie 'berichten sinds laatste bezoek bekijken'
-> linksbovenaan op de hoofdpagina/indexpagina

Ook kun je natuurlijk zien aan de kleur van de balletjes links of er ergens nieuwe reacties of onderwerpen zijn. Blauw betekent niets nieuws, groen dat er iets nieuws is, en rood dat iets gesloten is door mij, maar dat zal zelden gebeuren.

grts
Linder
Linder
Admin

Aantal berichten : 633
Registratiedatum : 21-11-10

https://permacultuur.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Navigeren: Nieuwe onderwerpen sinds vorige bezoek bekijken Empty Re: Navigeren: Nieuwe onderwerpen sinds vorige bezoek bekijken

Bericht van marc 2011-02-13, 16:18

Hallo Linder, is er niet een optie te vinden waardoor de reacties op een post of nieuwe topics bovenaan verschijnen in plaats van onderaan? Ik denk bijvoorbeeld aan je rubriek Plant van de Maand. Naarmate dat dat aangroeit moeten we alsmaar verder downscrollen om je recentste post te vinden. Veel makkelijker als je de volgorde omdraait...
Groet,
Marc

marc

Aantal berichten : 79
Registratiedatum : 10-12-10
Leeftijd : 56
Woonplaats : Waasmont

Terug naar boven Ga naar beneden

Navigeren: Nieuwe onderwerpen sinds vorige bezoek bekijken Empty Re: Navigeren: Nieuwe onderwerpen sinds vorige bezoek bekijken

Bericht van Linder 2011-02-13, 18:37

hmmm, ja dat is waar. althans in het geval van de plant van de maand.
En ik kan dat vrij makkelijk veranderen.

Het is op de (phpbb) fora waar ik zit doorgaans normaal dat de nieuwste posts onderaan komen, inderdaad een beetje gescroll. Wel verschijnt er om de zoveel posts een nieuwe pagina/blad. Dit kan ik ook vast instellen, hoeveel posts per pagina...

In langere draden hebben sommige mensen echter de neiging om alleen de laatste posts te lezen en daarop te reageren, dan gaan mensen vaak herhalen wat al eerder is gezegd. Als de laatste post bovenaan staat hebben mensen die neiging nog meer.

Maar je hebt wel gelijk, ik zal er over nadenken, misschien moet ik het inderdaad gewoon omdraaien en pas als een probleem zich aandient bedenken hoe daar mee om te gaan.

De topics binnen een sectie zouden wel altijd bovenaan moeten verschijnen wanneer er een nieuwe post in komt. Als dat niet zo is zal ik dat gauw veranderen.

Verder navigeer ik zelf nog steeds het liefst met de 'berichten sinds laatste bezoek' knop. Maar das alleen voor mensen die het hele forum al hebben gelezen... Smile
Linder
Linder
Admin

Aantal berichten : 633
Registratiedatum : 21-11-10

https://permacultuur.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Navigeren: Nieuwe onderwerpen sinds vorige bezoek bekijken Empty Re: Navigeren: Nieuwe onderwerpen sinds vorige bezoek bekijken

Bericht van Tom 2011-02-23, 20:50

Mja, je ziet het inderdaad altijd met de nieuwe onderaan. Ik denk dat er wel een goede reden voor is..
Zelf bedenk ik me dat mensen die topic willen lezen dan onderaan moeten beginnen, wat helemaal veel werk is.

Dan maar even een -hoe geraak ik snel aan het einde- workshop.
Windows: home of end, page up en page om pagina's te verspringen
Volgens mij ook wel met de combinatie Ctrl+pijltjes.
OSX: fn+pijltjes.
Linux: Eric?

Wat ik voor wil stellen is om de structuur wat minder diep te maken. Volgens mij komt hier het -niet in een hokje moeten willen plaatsen- principe wel van pas. Ik vind het vaak lastig waar ik een topic moet zetten, en terugzoeken gaat om diezelfde reden lastig.
Ik stel voor om de bovenste categorieën te behouden, en dan meteen daarin de draadjes. Je kan altijd nog extra categorieën aanmaken als die nodig blijken. (plant van de maand!)

Linder, ik zal een fb venster open houden voor overleg. Het moet toch eens gaan lukken Wink.
Tom
Tom

Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 23-01-11
Leeftijd : 33
Woonplaats : Zuid-Holland

http://www.ikzitop.facebook.linkedin.spullendelen.bettermeans.en

Terug naar boven Ga naar beneden

Navigeren: Nieuwe onderwerpen sinds vorige bezoek bekijken Empty Re: Navigeren: Nieuwe onderwerpen sinds vorige bezoek bekijken

Bericht van Tom 2011-02-23, 21:41

En dan is er rechtsboven als je een topic bekijkt nog de knop Meer, waarmee je ook nog wat handige dingen kan doen. Ontdekte ik net =).
Tom
Tom

Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 23-01-11
Leeftijd : 33
Woonplaats : Zuid-Holland

http://www.ikzitop.facebook.linkedin.spullendelen.bettermeans.en

Terug naar boven Ga naar beneden

Navigeren: Nieuwe onderwerpen sinds vorige bezoek bekijken Empty hmmmm

Bericht van Linder 2011-02-24, 03:32

daar moet ik over nadenken.

Ik wil het denk ik voorlopig even wel in hokjes indelen. Het is een milde vorm van sturen van de inhoud. Ik wil graag een forum waarbij de nadruk ligt op praktische informatie. Door de categoriën te benoemen geef je mensen een idee van welk soort info er gepost kan worden.

Wat ik wel kan doen is de boomstructuur minder diep maken. Ik kan dan de bovenste laag naar de blokken op de main index page. Dit zijn nu drie grote blokken (permacultuur, forum-gemeenschap en forum-technisch), permacultuur kan ik wel opsplitsen in een aantal andere blokken waar dan de volgende laag van zichtbaar wordt.

Ik zal het morgen eens uitproberen, maar mischien wordt de main index page wel erg lang...
Linder
Linder
Admin

Aantal berichten : 633
Registratiedatum : 21-11-10

https://permacultuur.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Navigeren: Nieuwe onderwerpen sinds vorige bezoek bekijken Empty Re: Navigeren: Nieuwe onderwerpen sinds vorige bezoek bekijken

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum