Permacultuur
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Laatste onderwerpen
» Atataya stelt zich voor...
van Abracadavra 2015-02-01, 20:58

» Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte?
van Linder 2015-01-27, 23:26

» Boomstronken
van Linder 2015-01-27, 23:25

» wanneer Yakon appelwortel oogsten?
van Linder 2015-01-27, 22:26

» groenten wassen op grotere schaal
van Linder 2015-01-27, 22:24

» Paw Paw Asimia triloba
van Linder 2015-01-27, 22:21

» Ugni molinae - Chilean Guava
van Linder 2015-01-27, 22:19

» Vijgcactus, babaco papaya, jujube, guave, acca, gele kiwi, Japanse krentenboom, kakiboom
van Linder 2015-01-27, 22:16

» Lotte's droomtuintje
van Linder 2015-01-27, 22:07

» Aardamandel?
van Linder 2015-01-27, 22:04


1 kilo bijen bloem zaad gekregen van Natuur en Milieu: THX

3 plaatsers

Ga naar beneden

1 kilo bijen bloem zaad gekregen van Natuur en Milieu: THX Empty 1 kilo bijen bloem zaad gekregen van Natuur en Milieu: THX

Bericht van TerraXY 2011-08-02, 19:08

Vandaag kreeg ik de toezegging van een kadootje:
Ik krijg 1 kilo bijen bloem zaden van Natuur en Milieu voor mijn project in Schoonloo. Op zich niet iets heel bijzonders: Natuur en Milieu gaf zo'n 40.000 kleine zakjes weg maar ik krijg dus een grootverpakking.
Bijen hebben het de laatste jaren vrij moeilijk en dus hebben zij een actie gevoerd om hieraan aandacht te besteden. Mijn initiatief in Schoonloo word dus nu beloont met een kilo zaad. Dat ik er nu aandacht aan besteed is omdat dit de eerste positieve reaktie is van een instantie.
Uiteraard ga ik er het nodige van gebruiken volgend jaar maar ook een mede liefhebber van bijen kan een deel krijgen.
TerraXY
TerraXY

Aantal berichten : 65
Registratiedatum : 29-05-11
Leeftijd : 67
Woonplaats : Schoonloo / Heiligerlee

http://www.medume.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

1 kilo bijen bloem zaad gekregen van Natuur en Milieu: THX Empty Re: 1 kilo bijen bloem zaad gekregen van Natuur en Milieu: THX

Bericht van TerraXY 2011-08-18, 09:41

Het bijen bloemzaad van Natuur en Milieu heb ik ontvangen.
Het bevat Serradella, Zonnebloem, Malva, Dille, Korenbloem, Nigella, Koriander, Borage, Goudsbloem, Bladrammenas, Mosterd, Boekweit en Phacelia.
Ik heb me voorgenomen volgend jaar zelf 250 gram uit te zaaien en 250 gram achter te houden voor het daarop volgend jaar. De andere 500 gram is voor "liefhebbers" van bijen/vlinders.
Een aantal zaden zijn mij nog onbekend maar Dille, Koriander en Mosterd stonden al op mijn planten wenslijst: http://medume.weebly.com/plantenlijst.html
Dille werd al door mij verbouwt maar de oogst valt dit jaar tegen (mijn hele oogst overig)
TerraXY
TerraXY

Aantal berichten : 65
Registratiedatum : 29-05-11
Leeftijd : 67
Woonplaats : Schoonloo / Heiligerlee

http://www.medume.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

1 kilo bijen bloem zaad gekregen van Natuur en Milieu: THX Empty Re: 1 kilo bijen bloem zaad gekregen van Natuur en Milieu: THX

Bericht van Marijtje 2012-02-03, 14:21

Hoi, ik zie dat je bericht al een halfjaar oud is, maar heb je nog zaad over? Ik kan het misschien wel gebruiken.

Marijtje

Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 23-02-11
Woonplaats : Randstad

Terug naar boven Ga naar beneden

1 kilo bijen bloem zaad gekregen van Natuur en Milieu: THX Empty Re: 1 kilo bijen bloem zaad gekregen van Natuur en Milieu: THX

Bericht van Eironeia, Saskia 2012-02-22, 18:39

We hebben hier veel imkers in de buurt, dus ook heb op mijn lijst staan om dit voorjaar een bijenbloemweide aan te maken. Dus ......
Saskia
Eironeia, Saskia
Eironeia, Saskia

Aantal berichten : 141
Registratiedatum : 19-01-11
Leeftijd : 66
Woonplaats : Rotterdam

http://www.eironeia.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

1 kilo bijen bloem zaad gekregen van Natuur en Milieu: THX Empty Re: 1 kilo bijen bloem zaad gekregen van Natuur en Milieu: THX

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum