Permacultuur
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Laatste onderwerpen
» Atataya stelt zich voor...
van Abracadavra 2015-02-01, 20:58

» Eetbare planten kweken in niet verwarmde binnenruimte?
van Linder 2015-01-27, 23:26

» Boomstronken
van Linder 2015-01-27, 23:25

» wanneer Yakon appelwortel oogsten?
van Linder 2015-01-27, 22:26

» groenten wassen op grotere schaal
van Linder 2015-01-27, 22:24

» Paw Paw Asimia triloba
van Linder 2015-01-27, 22:21

» Ugni molinae - Chilean Guava
van Linder 2015-01-27, 22:19

» Vijgcactus, babaco papaya, jujube, guave, acca, gele kiwi, Japanse krentenboom, kakiboom
van Linder 2015-01-27, 22:16

» Lotte's droomtuintje
van Linder 2015-01-27, 22:07

» Aardamandel?
van Linder 2015-01-27, 22:04


Nieuwe doelgroep i.v.m. naamsbekendheid Country-festivals

3 plaatsers

Ga naar beneden

Nieuwe doelgroep i.v.m. naamsbekendheid Country-festivals Empty Nieuwe doelgroep i.v.m. naamsbekendheid Country-festivals

Bericht van Hetty 2011-06-26, 11:50

Hallo allemaal,

Zijn er mensen binnen de permacultuur die aan Country Line-dance doen?
Sinds kort heb ik me aangemeld bij een line-dance club bij mij in de buurt. Wat me daar opvalt is dat de manier van omgang met elkaar, veel lijkt als de omgang met mensen tijdens de cursus permacultuur.

Wordt permacultuur al gepromoot op country-festivals?
Is dit niet een doelgroep van mensen waar veel naamsbekendheid bij te halen valt?
In Midden-Limburg wordt in het laatste weekend van augustus weer een country-festival georganiseerd, het vorig jaar kwamen de bezoekers uit alle windstreken maar ook mensen van de lokale line-dansclubs, dit festival duurt 3 dagen, er worden tipi's opgezet en andere trekkers tenten.

Er is ook een soort van markt met kraampjes waar je country-spullen kunt kopen, je zou ook een kraam met informatie over permacultuur op deze markt kunnen inrichten. Of in een tipi een lezing over permacultuur kunnen geven.

Wat vinden jullie?

Groetjes,

Hetty

Hetty

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 26-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe doelgroep i.v.m. naamsbekendheid Country-festivals Empty Re: Nieuwe doelgroep i.v.m. naamsbekendheid Country-festivals

Bericht van Linder 2011-06-27, 13:35

Hoi Hetty,

Meer mensen met permacultuur bekend maken is altijd een goed idee!

Wel vraag ik me af wat je bedoelt met de manier van omgang die lijkt op de omgang met mensen op de permacultuurcursus?

Ik denk namelijk dat dat nogal verschilt per permacultuurcursus, ik heb er twee gedaan en er was echt een wereld van verschil tussen de twee.

Ik denk dat het krachtige van permacultuur is dat het een open systeem is, het kan iedereen aanspreken, en is zelf vrij neutraal. Het doet een appel op een aantal universele waardes en logica.

Dat neemt niet weg dat het geen goed idee is om naar dit cuntry festival te gaan. Het mooie is dat (bijna?) iedereen zich kan identificeren met PC,
Linder
Linder
Admin

Aantal berichten : 633
Registratiedatum : 21-11-10

https://permacultuur.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe doelgroep i.v.m. naamsbekendheid Country-festivals Empty Re: Nieuwe doelgroep i.v.m. naamsbekendheid Country-festivals

Bericht van PaulaP 2011-12-29, 17:52

Hallo Linder, ik weet nog heel weinig van perma cultuur, maar ben zeer geïnteresseerd
ik wil graag een workshop of cursus gaan doen,
heb jij tips voor goede opleidingen, waar kan ik best beginnen, welke heb jij gedaan en wat zijn je ervaringen?

Groetjes Paula

PaulaP

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 29-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe doelgroep i.v.m. naamsbekendheid Country-festivals Empty Re: Nieuwe doelgroep i.v.m. naamsbekendheid Country-festivals

Bericht van Linder 2011-12-30, 19:28

Hoi Paula,

Dat ligt eraan waar ergens in het land je woont. Ik zou vooral kijken naar wat er bij jou in de buurt is. Als je in noordelijk noordholland woont is de michealshof misschien wat voor jou (die zit in de buurt van wieringen in de kop van noordholland.

iets zuidelijker is er het zuiderpark en gezonde gronden in den haag.

Nog wat zuidelijker start er dit jaar een cursus in rotterdam. Zit je niet zo westelijk dan is wellicht utrecht of zutphen handiger. als je echt in het zuiden van nederland woont misschien zelfs de cursus in kasteel nieuwenhoven, bij sint truiden in belgie.

Als je helemaal in het oosten van het land zit kun je misschien meedoen met de cursus die de europese permacultuur conventie voorafgaat, in duitsland.

Ook is het de vraag of je een volledige pdc wilt doen of liever eerst eens een lezing of korte workshop wilt volgen.

Groeten
Linder
Linder
Linder
Admin

Aantal berichten : 633
Registratiedatum : 21-11-10

https://permacultuur.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe doelgroep i.v.m. naamsbekendheid Country-festivals Empty Re: Nieuwe doelgroep i.v.m. naamsbekendheid Country-festivals

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum